الاثنين، 17 يوليو 2017

Working 9 hours a day increases the risk of heart disease:العمل 9 ساعات يوميًا يزيد من خطر الإصابة بأمراض القلب

 صحيفة أخباري الالكترونية - انبأت دراسة علمية حديثة منشورة في دورية القلب الأوربية ونفذها باحثون من كلية لندن بالمملكة المتحدة إن ساعات العمل الطويلة والتى تزيد على 55 ساعة أسبوعيًا تؤثر سلبيًا على نمط ضربات القلب، ما يرفع من احتمالية الإصابة بأمراض القلب لدى الشباب.

وكانت دراسات سابقة قد ربطت بين فترات العمل الطويلة التي يتخللها الجلوس على المكاتب تُسبب مجموعة من الأمراض، فيما خلصت دراسة نفذها باحثون من جامعة هارفارد أن تعويض حالة الخمول من خلال ممارسة الرياضة لا تساعد على التخلص من الضرر الناجم عن الجلوس على المكاتب لفترات طويلة تمتد لأكثر من 7 ساعات يوميًا.

غير أن الدراسة الجديدة هي الأولى من نوعها والتى تربط سطوع ساعات العمل باحتمال الإصابة بعدد من أمراض القلب، فخلال عشر سنوات كاملة، أجرى الباحثون فحوصات لأكثر من 88 ألف شخص يعملون لمدة أكثر من 55 ساعة أسبوعيًا -نحو 9 ساعات يوميًا- ليجدوا أن 18 من بين كل ألف شخص مشارك في الدراسة مُصابون بالرجفان الأذيني –مرض قلبي يتسبب في عدم انتظام ضربات القلب- وهى نسبة وصفها الباحثون بـ«الكبيرة» مقارنة بنسبة الذين يقضون 35 ساعة في العمل أسبوعيًا نحو 5.8 ساعة يوميًا.

وقالت الدراسة إن 9 من كل 10 حالات أصيبت بالرجفان الأذيني خلال فترة الاختبارات وقعت في أشخاص خالين من أمراض القلب والأوعية الدموية.

ويتسبب الرجفان الأذيني في أوجاع القلب، والشعور بضيق التنفس والدوار، زياده عن الشعور بالتعب خلال المجهود، ويتسبب عدم انتظام ضربات القلب في تقليل كفاءة العضلة، وعدم انتظام تدفق الدم خلال الأذين القلبي، ما قد يتسبب في تضرر صمامات القلب أو حدوث جلطات.

ووفق البروفيسور «ميكا كيفيماكي»، الباحث الرئيسي في الدراسة وأستاذ علوم الأوبئة بكلية لندن، فإن النتائج تشير إلى أن ساعات العمل الطويلة تُسبب الرجفان الأذيني، ما يفسر زيادة نسبة المُصابين بالجلطات الدماغية بين أولئك الذين يعملون لفترات طويلة، مشيرًا إلى أنه من المعروف أن الرجفان الأذينى يُساهم في تطور الجلطات والسكتات الدماغية.

وتقول الدراسة إن عامل السن ومرض السكري وازدياد ضغط الدم والكوليسترول، زياده عن التدخين والعادات السيئة يرفعون خطر الإصابة بأمراض القلب بنسبة إضافية تقدر بـ40 % بالنسبة للأشخاص الذين يعملون لفترات طويلة، لكن حتى مع عدم وجود تلك العوامل، فإنهم معرضون للإصابة بأمراض القلب بسبب عدد ساعات العمل.

وتنصح الدراسات العلمية العاملين بأخذ فواصل متكررة كل 20 دقيقة عمل، مع محاولة استعمال الدرج بدلاً من المصاعد، والتمدد خلال الجلوس، ومحاولة ممارسة أي تمارين خلال فترة العمل وليس بعدها، زياده عن تناول أطعمة غنية بالصوديم والبوتاسيوم خلال العمل للمحافظة على صحة القلب.

Working 9 hours a day increases the risk of heart disease

NEW YORK (Reuters Health) - Long hours of work more than 55 hours a week have a negative effect on heartbeat patterns, raising the risk of heart disease among young people, according to a recent study published in the European Heart Journal.

Previous studies have linked the long working hours of office seating to a range of diseases, while a study by researchers at Harvard University found that compensating for inactivity through exercise does not help eliminate the harm of sitting on desks for longer periods of time From 7 hours a day.

However, the new study is the first of its kind to link the brightness of working hours to the possibility of a number of heart disease. For ten years, researchers conducted tests for more than 88 thousand people working more than 55 hours a week - about 9 hours a day - to find that 18 of Of the 1,000 people enrolled in the study had atrial fibrillation - a heart disease that causes arrhythmia - a proportion that researchers described as "big" compared to those who spend 35 hours a week working about 5.8 hours a day.

Nine out of 10 cases of atrial fibrillation during the test period occurred in people without cardiovascular disease, the study said.

Atrial fibrillation causes heart aches, feeling dyspnea and dizziness, increases tiredness during exertion, irregular heartbeat causes muscle contraction, and irregular blood flow through the atria, which can damage the heart valves or clots.

According to Professor Mika Kivimaki, lead author of the study and professor of epidemiology at the College of London, the results indicate that long hours cause atrial fibrillation, which explains the increased rate of stroke among those who work for long periods, noting that it is known that the defibrillator Atria contributes to the development of strokes and strokes.

Aging, diabetes, high blood pressure and cholesterol, an increase in smoking and bad habits increase the risk of heart disease by an additional 40 percent for people who work for long periods, but even without these factors, they are at risk of heart disease due to hours the work.

Scientific studies recommend taking frequent breaks every 20 minutes, trying to use the stairs instead of elevators, stretching during sitting, and try any exercises during the working period and not after, increase the intake of foods rich in sodium and potassium during the work to maintain the health of the heart.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق